Reviews

Searching for Captain Wentworth by Jane Odiwe

good_quiet_kitty's review against another edition

Go to review page

3.0

I appreciated this approach to the Jane Austen adaptation genre, but the narration was rather clunky and the romance never clicked for me.

drcopeland's review against another edition

Go to review page

4.0

Great Twist on a Favorite Austen Story

This was a sweet time travel twist on Persuasion. If you love Austen and Persuasion you will love this book.

carmenna's review against another edition

Go to review page

3.0

Searching for Captain Wentworth è un romanzo di ispirazione austeniana che richiama la storia di Persuasione e che fa dei viaggi nel tempo la sua caratteristica principale.

Protagonista è Sophie Elliot, una giovane donna che si trasferisce momentaneamente a Bath, nella vecchia casa della sua prozia, per guarire dalla ferita di un tradimento e per dedicarsi finalmente alla stesura di un libro di respiro austeniano.
Lì conosce il suo affascinante vicino, Josh, e, proprio grazie a un guanto bianco perso da questi, Sophie si ritrova a viaggiare nel tempo, vestendo i panni della sua antenata Sophia, vissuta circa 200 anni prima. Nella nuova realtà fa la conoscenza addirittura di Jane Austen e della sua famiglia, stringendo un legame speciale con il fratello della scrittrice, Charles, malvisto, però, dai familiari di Sophia, troppo attenti alla condizione sociale di una persona, piuttosto che al suo vero valore.
Il romanzo ci suggerisce quindi che, in realtà, la storia di Persuasione richiami molto da vicino quella di Sophie e Charles, nonché quella di Jane Austen, che, non potendo realizzare il suo sogno d'amore, provvide a confezionarne uno per la sua eroina Anne.

Il libro è molto ben scritto, e l'autrice descrive con dovizia di particolari la città di Bath, riuscendo a renderci partecipi della storia sia quando questa è ambientata nel presente, che nel passato.
Di solito preferisco non leggere romanzi i cui personaggi siano realmente esistiti, ma in Searching for Captain Wentworth Jane Austen e i suoi familiari sono davvero adorabili.
E' invece la storia in sé a non essermi piaciuta molto: non sono riuscita ad empatizzare nemmeno per un minuto con Sophie, ed il fatto che fosse divisa tra due uomini, uno nel XXI secolo e l'altro nel lontano XIX, mi ha fatto più volte chiedere quali fossero le intenzioni dell'autrice sul futuro amoroso della protagonista.
Il finale è lieto per molte ragioni, eppure mi sono chiesta dove finissero alcuni personaggi quando altri prendevano il loro posto (come Sophie che veste più volte i panni della sua antenata vivendo la sua vita).

http://iltesorodicarta.blogspot.it/2016/03/searching-for-captain-wentworth.html

jenniferd3's review against another edition

Go to review page

3.0

If you had asked me to rank this in the first half of the book I would have given it 2 stars. I almost did not make it to the second half. But my love of Persuasion made me continue reading and I am glad I did. There were some sections of the book, especially in the beginning that I felt could use some serious editing and these almost made me put the book down. These instances became fewer and farther between and I really enjoyed the scenes that took place in the past. A good read for fans of Persuasion.

magathac's review against another edition

Go to review page

4.0

Totally implausible, but absolute fun. If you've ever read Persuasion and tried to imagine yourself within its pages, this is the book for you.

vesper1931's review

Go to review page

3.0

Sophie Elliot visits the family home in Bath, which is next door to the home of Jane Austen in the early nineteenth century, to help get over a broken romance. The story is from Sophie's point of view as she meets the downstairs tenant and the finding of a white glove which transports her to Regency Bath. There she meets the Austen family - how close is Persuasion to the life of Jane and Sophie.
I enjoyed the parallel romance in modern day and Regency, and liked the characters which made it a satisfying read.

herk's review

Go to review page

2.0

The blurb describes it perfectly. Doesn't stray far from the expected.
More...