Reviews

Hockey Confidential: Inside Stories from People Inside The Game by Bob McKenzie

moonvest's review against another edition

Go to review page

3.0

It was okay! Bob starts the book off by basically saying he's never written anything before and it's probably bad, but he's gonna try. And this pretty much painted my whole experience reading it. I found myself kind of picking apart some of his writing. Probably for no reason at all.

So the book is a number of stories somewhat related to hockey. And some are more interesting than others. Overall, it's not bad.

elettraelettra's review against another edition

Go to review page

3.0

Non esattamente quello che mi aspettavo, ma comunque una lettura interessante.
Pensavo fosse più una serie di racconti del dietro le quinte dell'hockey, invece tranne qualche capitolo qui e là (coach estivo e chiropratico) le storie sono su personaggi ben conosciuti.
La lettura è stata comunque interessante e i capitoli su come certi giocatori sono arrivati all'NHL non cessano mai di affascinarmi, in quel modo un po' macabro in cui all'essere umano piace girare la testa per vedere un incidente stradale, il fascino di una storia dell'orrore o di come un bambino deve dire il numero di goal segnati durante la partita prima di essere autorizzato a salire in macchina dal padre...
Mi è piaciuto l'approccio benevolo e ottimista di Bob McKenzie e la quasi assenza di polemiche.
Il suo stile di scrittura è scorrevole e non particolarmente difficile, non mi è stato necessario un dizionario sottomano per comprenderlo. (Ma ammetto di non aver capito un accidenti sul PDO e aver dovuto googlare la statistica per riuscire finalmente a comprenderla... il che probabilmente è più un fallimento delle mie capacità di pensiero razionale piuttosto che del mio inglese). Non so se sia mai stato tradotto in italiano.
Cansigliato: sì da quelli che vogliono leggere un paio di storie sull'hockey, no se quello che cercate è di comprendere meglio il gioco, a parte il sopraccitato capitolo sulla statistica e poco altro, il libro non ha alcuna pretesa di insegnare qualcosa.

estherisreading's review against another edition

Go to review page

4.0

I like how it featured a good mix of people in the game, some well-known and others not so well known but equally important. Definitely the Subban, Tavares and Stamkos skating coach chapters were the best. Did fall into some cliche writing traps here and there, but well, it's a hockey book.

worldswirl's review

Go to review page

4.0

Although it kind of lagged at the end, I really enjoyed the Campbell, McDavid, Subban and Tavares chapters.

jclinares's review

Go to review page

4.0

Like most things in life, hockey has plenty of funny stories, tragic stories, dramatic stories and Bob McKenzie does a great job of including a wide variety of fascinating stories and characters from the current NHL world into this book that is a must read for every hockey fan
More...