Reviews

Dog by Britta Teckentrup, Sarah Adams, Daniel Pennac

lupin1's review

Go to review page

adventurous emotional funny fast-paced
  • Plot- or character-driven? Character
  • Strong character development? Yes
  • Loveable characters? Yes
  • Diverse cast of characters? Yes
  • Flaws of characters a main focus? It's complicated

5.0

This book is a favourite of mine, every time I laugh and cry. It is like embracing an old friend. 

lyra_b's review

Go to review page

1.0

Premessa: avevo letto questo libro da bambina e l'avevo trovato straziante e orribile.
L'ho riletto adesso e direi che confermo la mia prima impressione.

Il libro è veramente ben fatto, non fraintendiamoci. Pennac scrive divinamente, la storia scivola via che è un piacere, e ho adorato il modo che ha avuto di calarsi al 100% dentro un cane, cosa assolutamente non facile. La cosa che ho trovato straziante è stata che per l'intero libro assistiamo alle cose terribili che gli umani possono fare ai cani. La parte di amore verso di loro, di accudimento e di tenerezza emerge solo a tratti, su uno sfondo molto cupo di disinteresse e addirittura di rabbia. Il canile, l'abbandono, i maltrattamenti, la discarica, perfino il modo in cui la sua padroncina lo tratta pur volendogli bene sono raccontati in modo così diretto e crudo che più di una volta mi hanno fatto stringere il cuore. Il libro finisce bene, per fortuna, ma questa vaga rassegnazione dei cani a subire gli alti e bassi degli uomini mi ha lasciato un grande amaro in bocca.
Adoro gli animali, ma credo di non aver saputo apprezzare questo libro come avrei voluto... e ammetto di non averlo consigliato a nessuno, nemmeno a chi conosco che i cani li ha e li ama.

Credo che sia a suo modo una denuncia, un avvertimento, un "non fate così", ma pur leggendolo con questo spirito non ho proprio saputo farmelo piacere...

sgs's review

Go to review page

adventurous challenging dark fast-paced

2.5

I felt this was very dark for a kid’s book

canadianbookworm's review

Go to review page

3.0

Good story but a little forced for some bits.
Liked dog/cat interaction, but not some of the human/dog bits.

wanderinglynn's review

Go to review page

4.0

As I am owned by a rescue mutt and a cat, I immensely enjoyed this book. It is a sweet, easy-to-read, novella about Dog (a mutt). The story is told from the POV of Dog and the author does a good job depicting how a dog might think and feel. It's clear the author cares a great deal for animals. And the plot was well done—the story was touching, funny in parts and even a bit sad. Any dog lover will enjoy this book.

The only issue I had was a minor one in which Plum gives Dog hot chocolate. Anyone who is a dog lover knows to never give a dog chocolate, as chocolate is poisonous to dogs. So since it seems the author is a dog lover, I'm hoping this was a translation problem (since the original is in French).
More...